مشاوره صنایع غذایی

مشاوره صنایع غذایی

مشاوره صنایع غذایی
مشاوره صنایع غذایی

مشاوره صنایع غذایی

مشاوره صنایع غذایی

جستجوی مقالات تخصصی صنایع غذایی

مینا
سه‌شنبه 20 اسفند 1392 @ 08:46 ق.ظ
سلام اقای دکتر من ترم اخر کارشناسی هستم درس پروزه دارم استادمون موضوع انتی بیوتیک ها در مواد غذایی رو ازمون خواستن ممنون میشم کمک کنید
پاسخ
اگر همانطور که فرمودید به دنبال باقیمانده آنتی بیوتیک ها در فراوردههای دامی هستید بهتر است ابتدا آنتی بیوتیک های رایج مصرفی را در دام یا طیور شناسایی کنید سپس با کلید واژه نام آنتی بیوتیک+residual+نام فراورده مورد نظر ، در اینترنت جستجو نمایید.

جستجوی مقالات تخصصی صنایع غذایی


Sara 
دوشنبه 19 اسفند 1392 @ 05:07 ب.ظ
salam 
mikhastam bedonam shoma dar zamineye tolide tarkibate hidrokarbone halghavi dar doddehi sonati faravardehaye goshty maghaleyi darid ke komakam kone???mamnonn
پاسخ
سارا شما راجع به هیدروکربورهای آروماتیک چند حلقه ای صحبت می کنید. من بخشی تحت عنوان خدمات آموزشی راه اندازی کرده ام که جستجوی مقالات و کتب را در ارتباط با موضوعات تحقیقاتی در خواستی دانشجویان و فارغ التحصیلان به خصوص بخش طراحی و توسعه کارخانجات صنایع غذایی انجام می دهد . در این بخش همکارانی دارم که موضوع به آنها ارجاع داده می شود و نتایج بدست آمده بررسی و  بهترین ها انتخاب  می شوند . در نهایت این واحد کلیات یافته های بدست آمده را با در خواست کننده در میان گذاشته و در صورت تمایل و توافق ، انتقال کامل اطلاعات صورت می پذیرد. تا یکی دو روز آینده با شما تماس خواهند گرفت.

دیکشنری تخصصی علوم و صنایع غذایی

با توجه به استقبال دوستان از درج قسمت به قسمت دیکشنری تخصصی صنایع غذایی ، این کتاب به صورت الکترونیکی در قالب یک فایل pdf آماده ارائه به علاقمندان شد .

لطفا جهت کسب اطلاع از جزئیات و چگونگی دریافت فایل ، تماس بگیرید.

آشنایی با افزودنی های مجاز - نیتریت سدیم E250 و نیتریت پتاسیم E249

منشاء :

نیتریت سدیم با عبور دادن مخلوط اکسید های نیتروژن از درون هیدروکسید سدیم بدست می آید.نیتریت به اشکال مایع و جامد کریستالیزه وجود دارد و عمده مصرف آن در صنایع شیمیایی است.نیتریت پتاسیم سهم بسیار ناچیزی از تولید صنعتی را جهت استفاده در صنایع غذایی به خود اختصاص می دهد.

عملکرد در مواد غذایی:

نیتریت ها به عنوان نگهدارنده در مقابل رشد میکرو ارگانیزم های بیماری زا در گوشت مورد استفاده قرار می گیرند و هیچ تاثیری بر روی کپک ها و مخمرها ندارند.تقریبا تمام نیتریتی که به صورت تجاری رد و بدل می گردد به شکل نمک سدیم است.

مزایا :

نیتریت ها از جمله معدود مواد در دسترس برای ممانعت از رشد کلستریدیوم بوتولینیوم در فراورده های گوشتی عمل آوری شده هستند.تاثیرات ضد میکروبی نیتریت هنگامی شدت می یابد که پیش از فرایند حرارتی به مواد غذایی اضافه گردد.استفاده از این گروه نگهدارنده ها منافع دیگری چون حفظ رنگ قرمز ( به دنبال واکنش با میوگلوبین ) و کمک در ایجاد طعم عمل آوری شده Cured به همراه دارد. کارکرد آنتی اکسیدانی نیتریت ها در ممانعت از شکل گیری طعم warmed-over نیز چشمگیر است این طعم به دنبال قرار گرفتن گوشت پخته شده در مجاورت هوا بوجود می آید.

محدودیت ها :

نیتریت مورد استفاده در مواد غذایی تنها به صورت مخلوط با نمک فروخته می شود .بر اساس :

Annex III part C of Directive 95/2/EC as amended by Directive 2006/52/EC

نیتریت برای استفاده در فراوردههای معمولی گوشتی ، انواع استرلیزه شده و فراورده های گوشتی عمل آوری شده به عنوان نگهدارنده مجاز خواهد بود.

میزان دریافت روزانه قابل قبول یا ADI برای نیتریت از سوی JECFA  از صفر تا 0.06 میلی گرم به ازای هرکیلو گرم از وزن مصرف کننده در نظر گرفته شده است . لازم به ذکر است که ماکزیمم نیتریت مورد استفاده در کشور ما برای فراورده های گوشتی بر اساس استاندارد ملی ایران 120ppm می باشد.

موارد رایج کاربرد:

انواع بیکن ، Ham  وفراورده های سنتی عمل آوری شده از گوشت همینطور انواع محصولات امولسیون شده گوشتی که از طریق عمل آوری در کاتر تولید می شوند.

 

موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد صنایع غذایی


خاطره
شنبه 3 اسفند 1392 @ 09:49 ب.ظ
با سلام وتشکر از پاسخ استاد عزیز 
چون رشته تکنولوژی در شهرستان من تازه تاسیس است امکانات آزمایشگاهی چندانی ندارد ولی علاقه من بیشتر به موضوعات لبنیات است ولی موضوعی هم نمیخواهم که هزینه زیادی داشته باشد.لطفا راهنمایییم کنید
خاطره گرامی
نگفتی کدام شهرستانی ولی با تفاسیری که گفتی راهی نیست جز اینکه با یکی از کارخانجات لبنیات شهر خودت وارد مذاکره بشی اگر محیط برای کار آماده بود بگو تا در مورد موضوع صحبت کنیم