مشاوره صنایع غذایی

مشاوره صنایع غذایی

مشاوره صنایع غذایی
مشاوره صنایع غذایی

مشاوره صنایع غذایی

مشاوره صنایع غذایی

تشعشع یونیزه کننده - فرایند های نوین صنایع غذایی - کارشناسی ارشد صنایع غذایی

دانشجویان کارشناسی ارشد صنایع غذایی واحد ورامین برای واحد درسی فرایند تکمیلی یا فرایند های نوین می توانند بخش مربوط به تشعشع یونیزه کننده را از اینجا دانلود کنند.

بررسی واحد درسی عملیات صنایع غذایی-بهمن 93

عملیات صنایع غذایی

 

1) قسمت تئوری :

الف) انتخاب یک محصول کاملا مشخص جهت تولید صنعتی .

ب)  استخراج تمامی استانداردهای ملی و بین المللی مرتبط با این محصول .

ج) تعیین فرمولاسیون محصول با رعایت استانداردهای استخراج شده .

د) تعیین فرایند تولید صنعتی با ذکر فرایندهای انجام شده و ماشین آلات به کار برده شده با تعیین جزییات .

 

نکته : این قسمت در قالب یک گزارش کامل شامل عنوان ، فهرست ، مقدمه ، متن ، منابع و ضمائم ارائه گردد.

 

2 ) قسمت عملی :

الف) شرکت در بازدیدهای تعیین شده از کارخانجات صنایع غذایی

ب ) تهیه گزارش بازدید

 

 

                                                                                       

 

چهار چوب تهیه و ارائه واحد سمینار رشته مهندسی کشاورزی-علوم و صنایع غذایی


1- انتخاب موضوع :

موضوع انتخابی می بایست در ارتباط مستقیم با مواد غذایی باشد ، محدودیتی در انتخاب موضوع وجود ندارد ولی عنوان انتخابی باید کاملا جزئی باشد به عنوان مثال صنایع گوشت نمی تواند عنوان قابل قبولی باشد ولی  " مروری بر انواع پوشش های طبیعی مورد استفاده در صنایع فراورده های گوشتی " قابل قبول خواهد بود .

2- روش تهیه :

هدف از این واحد درسی طرح یک سوال و پاسخ به آن از طریق جمع آوری صحیح مطالب ، ایجاد ارتباط و پیوستگی مطالب و نتیجه گیری نهایی است بنابر این در مورد عنوان بالا سوالات اصلی اینها هستند :

پوشش های طبیعی مورد استفاده در صنایع فراورده های گوشتی چه هستند؟چه انواعی دارند؟ چه کاربردهایی دارند؟و نهایتا چه مزایا و معایبی نسبت به انواع دیگر پوشش ها دارند؟ بنابراین پس از انتخاب موضوع که در اصل پاسخ به سوال تحقیق است بخش های مورد نظر را فهرست بندی می کنیم . معمولا تحقیقات مروری شامل سه بخش مقدمه ، متن و نتیجه گیری است .

در مقدمه به بیان موضوع و توضیح بیشتر راجع به آن، تاریخچه و همینطور اهمیت موضوع از دیدگاه آمار و ارقام می پردازیم یعنی به شنونده یا خواننده می گوییم که قصد داریم چه بکنیم و دلیل کارمان چیست و اینکه این کار چه قدر اهمیت دارد.به عنوان مثال در عنوان بالا از تاریخچه صنایع فراورده های گوشتی ، اهمیت آن در تغذیه ، آمار تولید جهانی و داخلی و ... صحبت می کنیم.

بهترین کار تهیه یک فهرست ابتدایی با تیترها و زیر تیتر های مشخص در سه بخش ذکر شده در بالا است.بر این اساس می دانیم که به چه اطلاعاتی نیاز داریم و یا اطلاعات به دست آمده را در کدام قسمت قرار دهیم .

3- انتخاب منابع :

با انتخاب کلمات کلیدی فارسی و انگلیسی  ، جستجو را آغاز می کنیم .در عنوان بالا کلماتی مثل بسته بندی، پوشش ، فراورده گوشتی ، سوسیس و کالباس ومعادل انگلیسی آنها به عنوان کلمات کلیدی هستند که در جستجو های اینترنتی و کتابخانه ای به کار برده می شوند.

بهتر است از کتاب ها و مقالات و سایت های فارسی و انگلیسی فیش برداری کنیم یعنی در یک برگه پس از درج مشخصات کامل منبع نکات قابل استفاده را یاد داشت کنیم و در هنگام تنظیم متن بر اساس تیتر های موجود هر موضوع را درگجایگاه خود قرار دهیم.

4- درج منابع :

درج منابع در انتهای متن و بر اساس روش صحیح مرجع نویسی است برای استخراج این روش می توانید به آئین نامه های مندرج در سایت های واحد های دانشگاهی یا نحوه تهیه و تدوین مقالات در مجلات علمی و پژوهشی داخلی و خارجی مراجعه کرده و یا از کتابهای انتشار یافته دانشگاهی مدل گیری نمائید.

5- تهیه و ارائه:

سمینار در قالب یک سی دی شامل سه پوشه : متن سمینار در قالب word ، فایل ارائه در قالب power point و فایل های مربوط به منابع استفاده شده تهیه شده و در تاریخ توافق شده درانتهای ترم  ، ارائه خواهد شد.

در صورت نیاز به توضیحات بیشتر می توانید از طریق همین وبلاگ، مکاتبه فرمائید.

واحد درسی بسته بندی کارشناسی صنایع غذایی 1

دانشجویان مقطع کارشناسی صنایع غذایی واحد ورامین می توانند در صورت تمایل پاور پوینت بخش اول مقدمات درس بسته بندی مواد غذایی را به صورت pdf مطالعه نمایند.

روش متیله کردن روغن ها

سید حسام شیرازی 
شنبه 3 آبان 1393 @ 02:29 ب.ظ
با عرض سلام و احترام خدمت شما استاد گرامی خواهشمند است روش کار آماده سازی و متیله کردن روغن ذرت را بفرمائید. با تشکر