مشاوره صنایع غذایی

مشاوره صنایع غذایی

مشاوره صنایع غذایی
مشاوره صنایع غذایی

مشاوره صنایع غذایی

مشاوره صنایع غذایی

استفاده از تفاله گوجه فرنگی در تغذیه دام

تفاله میوه ها یا سبزی ها که اکثرا در منابع با عنوان Pomace  از آن یاد شده است از منابع بسیار مهم در تغذیه دام به حساب می آیند چراکه بسته به نوع میوه و سبزی ، بخش قابل توجه ای از میوه ها یا سبزی ها در صنایع مختلف تبدیلی غیر قابل استفاده بوده و به عنوان ضایعات غیر قابل مصرف از مسیر تولید خارج می شود.

همانطور که می دانیم استراتژی یک واحد تولیدی در زمینه صنایع غذایی در اولین قدم به حداقل رساندن ضایعات است و پس از آن محافظت از ضایعات تولید شده به شکلی که قابلیت مصرف انسانی خود را ازدست ندهند و بتوان از آن ها در تولید فراورده های پر ارزش غذایی ، دارویی ، آرایشی و .... استفاده نمود.

در اولویت بعدی و در صورت عدم امکان حفظ درجه یا گرید غذایی ، درجه بندی خوراک دام وجود دارد به این معنی که این ضایعات را به شکل مستقیم یا فرآوری شده به مصرف خوراک دام برسانیم.

تفاله گوجه فرنگی حاوی دانه ، پوست و پالپ می باشد که با توجه به حجم عظیم گوجه فرنگی دریافت شده توسط کارخانجات تولید رب گوجه فرنگی ، جریان وسیعی از این ضایعات در خروجی این واحدها به چشم می خورد . استفاده از این تفاله ها به عنوان خوراک دام ، ابتدایی ترین کاربرد این ضایعات است که در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به اینجا مراجعه نمایید.