مشاوره صنایع غذایی

مشاوره صنایع غذایی

مشاوره صنایع غذایی
مشاوره صنایع غذایی

مشاوره صنایع غذایی

مشاوره صنایع غذایی

بلنچ کردن قارچ

میوه ها و سبزی ها به علت رطوبت بالا از جمله فساد پذیر ترین گروه های مواد غذایی هستند که به علت حضور آنزیم ها به خصوص انواع اکسید کننده ، این پتانسیل فساد پذیری شدت بیشتری پیدا کرده و فاصله زمانی بین برداشت تا فساد که آن را زمان ماندگاری می دانیم ، به شدت کاهش می دهد.

بدیهی است که از بین بردن فعالیت آنزیمی و حفظ رطوبت می تواند این زمان ماندگاری را افزایش داده وبه تولید کننده این امکان را می دهد تا از هدر رفتن هزینه و زمان صرف شده در تولید جلوگیری کند .

فرایند آنزیم بری حرارتی یا Blanching به عنوان یک فرایند حرارتی اولیه کاربردی در فرایند میوه ها و سبزی ها می تواند یکی از راهکارهای مقابله با فساد و افزایش زمان ماندگاری در میوه ها و سبزی ها باشد که باید در ادامه با فرایندهای تکمیلی هم چون نگهداری در سرما ، تغلیظ ، خشک کردن ، استرلیزاسیون و انجماد همراه گردد.

در فرایند بلانچینگ بخش های مختلفی وجود دارد که بهینه سازی در اجرای هر کدام از آنها ، بر اثر بخشی فرایند و کیفیت محصول نهایی موثر خواهد بود .

این بخش ها به صورت کلی قابل تفکیک به شرح زیر هستند:

1- آماده سازی مواد اولیه

2- روش گرم کردن محصول

3- روش سرد کردن محصول

4- نگهداری محصول پس از فرایند بلانچینگ

بر این اساس ، با تفکیک مراحل مختلف و بهینه سازی اجزای آن می توان در نهایت به اوج کیفیت ممکن رسید.

قارچ خوراکی برش خورده و بلانچ شده که درآب نگهداری می گردد ، با بافتی مناسب و رنگی روشن برای حدود 3 ماه در یخچال قابل نگهداری می باشد.

چنانچه قصد تولید این محصول را دارید یا در فرایند تولید قارچ بلانچ ، به مشکل بر خورده اید ، راهنمایی شما اسباب خرسندی خواهد بود .